Warunki ogólne
1. Definicje
- Sprzedawca / My / Nas / Nasz: My Moissanite, jednoosobowa działalność gospodarcza zarejestrowana w Holandii.
- Kupujący / Ty / Twój: Każda osoba fizyczna lub prawna dokonująca zakupu produktów lub usług od My Moissanite.
- Konsument: Osoba fizyczna działająca poza zakresem działalności gospodarczej lub zawodowej.
- Klient Biznesowy: Każda osoba lub podmiot działający w charakterze komercyjnym lub zawodowym (B2B).
- Produkty: Wszystkie rodzaje biżuterii i powiązanych artykułów sprzedawanych przez My Moissanite.
- Zamówienia Niestandardowe (Custom Orders): Każdy produkt zaprojektowany w procesie specjalnego projektowania CAD (Computer-Aided Design) lub w inny sposób wykonany na zamówienie konkretnego Kupującego.
- Strona internetowa: https://mymoissanite.pl
2. Informacje o Firmie
- Nazwa firmy: My Moissanite (jednoosobowa działalność gospodarcza)
- Numer w Izbie Handlowej: 57291683
- Adres rejestrowy: Mandelaplein 1, Almere, Holandia
- E-mail: [email protected]
- Godziny pracy działu obsługi klienta: Standardowe godziny pracy w CET (prosimy o kontakt mailowy poza tymi godzinami).
- Numer VAT: NL002282353B04
3. Zakres
- Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe mają zastosowanie do wszystkich ofert, zamówień i umów między My Moissanite a Kupującym.
- Warunki te dotyczą zarówno Konsumentów, jak i Klientów Biznesowych, o ile nie określono inaczej.
- Składając zamówienie, Kupujący potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi warunkami, zrozumiał je i zgadza się na ich treść.
4. Oferty i Ceny
-
Uwzględnianie/Brak uwzględniania VAT w cenie
- Dla Kupujących z UE (zidentyfikowanych na podstawie adresu IP) ceny na Stronie internetowej podawane są z uwzględnieniem VAT.
- Dla Kupujących spoza UE ceny wyświetlane są bez uwzględnienia VAT.
- Ostateczne naliczenie VAT lub innych podatków może zależeć od faktycznego adresu wysyłki Kupującego.
-
Korekta cen
- Zastrzegamy sobie prawo do korekty lub modyfikacji cen w dowolnym momencie, nawet po złożeniu zamówienia, w przypadku oczywistych błędów lub usterek technicznych.
- Jeśli zamówienie zostało już opłacone, skontaktujemy się z Kupującym w sprawie ewentualnej korekty ceny. Kupujący może zaakceptować poprawioną cenę lub otrzymać pełny zwrot.
-
Cła i podatki importowe
- Kupujący spoza UE odpowiadają za ewentualne cła importowe, opłaty celne lub lokalne podatki w kraju docelowym.
- Kupujący spoza UE odpowiadają za ewentualne cła importowe, opłaty celne lub lokalne podatki w kraju docelowym.
-
Ważność ofert
- Wszystkie oferty mają charakter niewiążący, zależą od dostępności i mogą zostać wycofane lub zmodyfikowane w dowolnym momencie.
5. Proces Zamawiania
-
Metody składania zamówień
- Zamówienia mogą być składane poprzez Stronę internetową (w tym czat na żywo), e-mail lub WhatsApp.
- Nie obowiązuje minimalna ilość zamawianych produktów.
-
Zamówienia Niestandardowe
- Kupujący mogą złożyć prośbę o niestandardowy projekt poprzez dedykowany formularz na Stronie internetowej lub mailowo.
- Pobieramy bezzwrotną opłatę w wysokości 50,00 EUR za proces projektowania CAD. Opłata ta zostanie odliczona od końcowej ceny zakupu, jeśli Kupujący zdecyduje się na realizację zamówienia.
- Czas produkcji Zamówień Niestandardowych wynosi zazwyczaj 1–3 tygodnie od zatwierdzenia projektu CAD, ale może się różnić.
-
Potwierdzenie zamówienia
- Po otrzymaniu zamówienia wysyłamy potwierdzenie zamówienia drogą mailową.
- Zastrzegamy sobie prawo do odrzucenia lub anulowania zamówienia, jeśli wymagają tego okoliczności.
-
Status dostępności
- Produkty dostępne w magazynie są zwykle wysyłane bezzwłocznie (patrz sekcja „Wysyłka i Dostawa”).
- Produkty oznaczone jako niedostępne mogą wymagać czasu realizacji 1–2 tygodnie (lub 2–3 tygodnie w przypadku niektórych metali lub produktów).
- Status dostępności jest wskazany na stronach produktów, po wybraniu atrybutów (rozmiar, metal itp.) przez Kupującego.
6. Płatność
-
Metody płatności
- Akceptujemy wszystkie główne metody płatności oferowane przez Mollie, takie jak iDEAL, karty kredytowe, PayPal, Klarna, in3 i inne.
- Płatność jest zazwyczaj wymagana w momencie składania zamówienia, chyba że wybrano metodę płatności odroczonej (np. Klarna).
-
Terminy płatności
- W przypadku natychmiastowych metod płatności Kupujący musi zapłacić w momencie składania zamówienia.
- W przypadku płatności odroczonych Kupujący musi przestrzegać terminów i warunków płatności określonych przez dostawcę danej metody płatności.
-
Waluta
- Zamówienia są rozliczane w EUR, o ile nie wskazano inaczej. Koszty przewalutowania i inne opłaty ponosi Kupujący, jeśli korzysta z metod płatności w innej walucie niż EUR.
7. Wysyłka i Dostawa
-
Kierunki wysyłki
- Realizujemy wysyłki na całym świecie.
- Realizujemy wysyłki na całym świecie.
-
Przewoźnicy i koszty wysyłki
- Korzystamy z różnych firm kurierskich (np. PostNL, UPS, DHL), w zależności od miejsca docelowego i wybranej usługi.
- Koszty wysyłki zależą od miejsca docelowego. Szczegółowe informacje znajdują się na naszej stronie Shipping Information: https://mymoissanite.pl/shipping-information.
-
Czasy dostawy
- Holandia (produkty dostępne w magazynie): Zamów przed 18:00 = dostawa w następnym dniu roboczym.
- Europa (produkty dostępne w magazynie): Zamów przed 17:00 = dostawa w następnym dniu roboczym.
- Poza Europą (produkty dostępne w magazynie): Ok. 2–3 dni.
- Produkty niedostępne: 1–2 tygodnie w przypadku większości przedmiotów lub 2–3 tygodnie w przypadku niektórych metali/wykończeń.
- Zamówienia Niestandardowe: 1–3 tygodnie po zatwierdzeniu projektu CAD.
- Wszystkie podane czasy dostawy są orientacyjne i nie są wiążące. My Moissanite nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia.
-
Ryzyko utraty lub uszkodzenia
- Ryzyko utraty lub uszkodzenia przechodzi na Kupującego w momencie dostawy.
- W przypadku przedmiotów o wartości powyżej 100 EUR przesyłka jest ubezpieczona. Jeśli paczka zaginie, ponosimy koszty i organizujemy ponowną wysyłkę.
-
Wysyłki częściowe
- Jeśli zamówiono wiele produktów, możemy zaproponować podzielenie wysyłki.
- Dla zamówień powyżej 500 EUR wysyłka częściowa jest bezpłatna.
- Dla zamówień poniżej 500 EUR Kupujący może wybrać podzieloną wysyłkę podczas składania zamówienia za dodatkową opłatą 20–50 EUR, zależnie od lokalizacji i metody wysyłki.
8. Prawo do Odstąpienia od Umowy (tylko dla Konsumentów)
-
Okres zwrotu
- Konsumenci mają prawo zwrócić kwalifikujące się Produkty w ciągu 30 dni od daty ich otrzymania.
- Produkt musi być w oryginalnym opakowaniu i w stanie nadającym się do ponownej sprzedaży, nieużywany (dopuszcza się jedynie rozsądne sprawdzenie).
-
Wyjątki
- Zamówienia Niestandardowe tworzone przy użyciu projektów CAD są bezzwrotne.
- Przedmioty z grawerem, które początkowo były produktami dostępnymi w magazynie, podlegają zwrotowi, jeśli nie noszą śladów użytkowania.
-
Procedura zwrotu i koszty
- Kupujący musi poinformować nas o chęci skorzystania z prawa do odstąpienia w ciągu 30 dni od otrzymania produktu.
- Kupujący ponosi koszt przesyłki zwrotnej, jeśli chce uzyskać zwrot pieniędzy. Zwrócimy koszt zakupu pomniejszony o koszty pierwotnej wysyłki.
- Jeśli Kupujący poprosi o wymianę zamiast zwrotu, pokrywamy koszty wysyłki wymienionego Produktu (w obie strony, jeśli dotyczy).
-
Zwroty pieniędzy
- Po sprawdzeniu i zaakceptowaniu zwróconego Produktu dokonamy zwrotu ceny zakupu (pomniejszonej o ewentualne potrącenia za uszkodzone opakowanie lub koszty wysyłki).
- Jeśli sam Produkt jest uszkodzony, zastrzegamy sobie prawo do odmowy zwrotu lub odpowiedniego pomniejszenia kwoty zwrotu.
- Jeśli opakowanie jest uszkodzone, możemy potrącić kwotę 10–25 EUR z tytułu wymiany opakowania.
-
Stan zwracanych przedmiotów
- Prawo do odstąpienia wygasa, jeśli przedmiot nosi wyraźne ślady użytkowania (zarysowania, zużycie itp.).
- W takich przypadkach możemy odmówić przyjęcia zwrotu lub odpowiednio pomniejszyć kwotę zwrotu.
9. Zamówienia Niestandardowe i Projekty CAD
-
Opłata za projekt CAD
- Obowiązuje bezzwrotna opłata w wysokości 50 EUR za prace projektowe CAD. Kwota ta jest zaliczana na poczet końcowej ceny zakupu, jeśli Kupujący zdecyduje się na realizację zamówienia.
- Jeśli Kupujący nie przystąpi do realizacji, kwota 50 EUR pokrywa koszty projektowania i nie podlega zwrotowi.
-
Czas produkcji
- Standardowy czas produkcji w przypadku Zamówień Niestandardowych wynosi 1–3 tygodnie od zatwierdzenia projektu CAD, ale może się różnić.
- My Moissanite nie ponosi odpowiedzialności za straty lub szkody wynikające z opóźnień w produkcji lub dostawie.
-
Drobne odchylenia
- Produkt końcowy może się nieznacznie różnić od wizualizacji CAD lub zdjęć (np. odcień koloru, szczegóły oprawy). Składając Zamówienie Niestandardowe, Kupujący akceptuje możliwość wystąpienia takich różnic.
- Produkt końcowy może się nieznacznie różnić od wizualizacji CAD lub zdjęć (np. odcień koloru, szczegóły oprawy). Składając Zamówienie Niestandardowe, Kupujący akceptuje możliwość wystąpienia takich różnic.
-
Brak możliwości zwrotu
- Całkowicie spersonalizowane produkty oparte na projektach CAD nie podlegają zwrotowi ani wymianie, z wyjątkiem wad objętych gwarancją.
10. Gwarancja i Naprawy
-
Gwarancja Konsumencka
- Oferujemy dożywotnią gwarancję na całą biżuterię dla Konsumentów, obejmującą wady materiałowe lub produkcyjne, takie jak poluzowanie pazurków lub wypadanie kamieni bez wyraźnej zewnętrznej przyczyny.
- Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia (np. drobnych zarysowań lub ścienienia materiału z czasem), niewłaściwego użycia lub nadużywania (w tym kontaktu z agresywnymi chemikaliami lub uszkodzeń mechanicznych), przypadkowych uszkodzeń, zgubienia lub kradzieży, ani szkód spowodowanych zdarzeniami naturalnymi, takimi jak powodzie czy pożary.
- W razie wystąpienia wady objętej gwarancją dokonamy bezpłatnej naprawy lub wymiany produktu. Dotyczy to problemów funkcjonalnych wynikających z wad produkcyjnych.
-
Klienci Biznesowi (B2B)
- W przypadku Klientów Biznesowych okres gwarancyjny wynosi 1 rok, o ile prawo na to zezwala.
- Po upływie tego 1-rocznego okresu naprawa lub wymiana jest w naszym zakresie i może wiązać się z opłatami.
-
Procedura
- W przypadku wystąpienia wady Kupujący musi niezwłocznie skontaktować się z nami pod adresem [email protected], podając opis problemu, a jeśli to możliwe, zdjęcia.
- Kupujący musi wypełnić Formularz Zgłoszenia Zwrotu i Naprawy, aby rozpocząć proces gwarancyjny. Po otrzymaniu i zatwierdzeniu zgłoszenia, zazwyczaj potrzebujemy 1–2 dni roboczych na jego przetworzenie.
- Faktyczna naprawa lub wymiana może zająć kilka tygodni w zależności od charakteru problemu.
- Możemy zaproponować możliwość naprawy produktu przez rekomendowanego lokalnego jubilera na nasz koszt, pod warunkiem, że wcześniej zaakceptujemy kosztorys.
-
Koszty Wysyłki
- W przypadku pierwszego zgłoszenia gwarancyjnego pokrywamy koszty wysyłki w obie strony.
- Jeżeli wystąpią dodatkowe zgłoszenia gwarancyjne, koszty wysyłki do naszego serwisu i z powrotem ponosi Kupujący.
- Maksymalnie dwa zgłoszenia gwarancyjne są dozwolone dla jednego przedmiotu.
-
Wykluczenia
- My Moissanite nie ponosi odpowiedzialności za szkody przypadkowe lub pośrednie, które przekraczają wartość zakupu produktu.
- Produkty zgubione lub skradzione nie są objęte gwarancją.
- Szkody wynikające z niewłaściwego użytkowania, zużycia, nieautoryzowanych napraw lub katastrof naturalnych są wyłączone.
-
Dodatkowe Informacje
- Produkty modyfikowane przez lokalnych jubilerów pozostają w pełni objęte gwarancją jeśli zmiany zostały wykonane przez jubilera rekomendowanego lub zaakceptowanego przez My Moissanite.
- Dożywotnia gwarancja dotyczy całego życia pierwotnego nabywcy.
- Każdy element zastępczy wydany w ramach gwarancji obejmuje również dożywotnią gwarancję.
11. Autentyczność i Jakość Produktów
-
Materiały i kamienie
- W naszej standardowej ofercie sprzedajemy wyłącznie metale szlachetne (srebro, złoto, platyna) oraz prawdziwe kamienie moissanitowe hodowane w laboratorium.
- Inne kamienie oferujemy wyłącznie w ramach Zamówień Niestandardowych.
-
Certyfikaty
- Do naszej biżuterii z moissanitami może być dołączony certyfikat GRA; GRA nie jest uznanym autorytetem gemmologicznym i służy jedynie celom marketingowym/informacyjnym.
- Do naszej biżuterii z moissanitami może być dołączony certyfikat GRA; GRA nie jest uznanym autorytetem gemmologicznym i służy jedynie celom marketingowym/informacyjnym.
-
Zastrzeżenie
- Mogą występować drobne różnice w barwie, brylancji czy czystości między kamieniami, ponieważ każdy kamień jest unikatowy.
12. Odpowiedzialność i Ograniczenie Odpowiedzialności
-
Maksymalna odpowiedzialność
- Nasza odpowiedzialność jest ograniczona do wysokości ceny zakupu Produktu, którego roszczenie dotyczy.
- Nasza odpowiedzialność jest ograniczona do wysokości ceny zakupu Produktu, którego roszczenie dotyczy.
-
Ubezpieczone przesyłki
- W przypadku przedmiotów o wartości powyżej 100 EUR, przesyłka jest ubezpieczona. W razie utraty lub uszkodzenia w transporcie ponosimy koszty wymiany.
- W przypadku przedmiotów o wartości powyżej 100 EUR, przesyłka jest ubezpieczona. W razie utraty lub uszkodzenia w transporcie ponosimy koszty wymiany.
-
Opóźnienia
- Nie ponosimy odpowiedzialności za żadne szkody bezpośrednie ani pośrednie wynikające z opóźnień w produkcji czy dostawie.
13. Siła Wyższa (Force Majeure)
-
Zakres zdarzeń
- Nie ponosimy odpowiedzialności za niewykonanie lub opóźnienie wykonania jakichkolwiek zobowiązań z powodu zdarzeń niezależnych od naszej rozsądnej kontroli (np. klęski żywiołowe, strajki, blokady, zakazy importu/eksportu, pandemie itp.).
- Nie ponosimy odpowiedzialności za niewykonanie lub opóźnienie wykonania jakichkolwiek zobowiązań z powodu zdarzeń niezależnych od naszej rozsądnej kontroli (np. klęski żywiołowe, strajki, blokady, zakazy importu/eksportu, pandemie itp.).
-
Powiadomienie
- W razie wystąpienia siły wyższej niezwłocznie poinformujemy Kupującego, a nasze zobowiązania zostaną zawieszone na czas trwania tych okoliczności.
14. Prywatność i Przetwarzanie Danych
-
Polityka Prywatności
- Gromadzimy dane osobowe niezbędne do realizacji zamówień oraz okazjonalnie do wysyłania newsletterów.
- Nigdy nie sprzedajemy danych osobowych osobom trzecim.
- Szczegółowe informacje można znaleźć w naszej Polityce Prywatności: https://mymoissanite.pl/privacy-policy.
-
Pliki cookie
- Obecnie nie posiadamy osobnej polityki dot. plików cookie. Każde użycie plików cookie (np. śledzenie, sesyjne) jest zgodne z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
15. Własność Intelektualna
-
Prawa autorskie (Copyright)
- Wszystkie zdjęcia produktów, opisy i treści na Stronie internetowej są wyłączną własnością My Moissanite i są chronione prawem autorskim.
- Nieautoryzowane użycie lub kopiowanie jest zabronione.
-
Znak towarowy
- Nasze logo jest zastrzeżonym znakiem towarowym. Wykorzystanie logo bez zgody jest surowo zabronione.
16. Kody Rabatowe i Bony
-
Okres ważności
- Kody rabatowe lub bony, jeśli są oferowane, zazwyczaj obowiązują przez 1 rok od daty wydania, o ile nie określono inaczej.
- Kody rabatowe lub bony, jeśli są oferowane, zazwyczaj obowiązują przez 1 rok od daty wydania, o ile nie określono inaczej.
-
Nieprzenoszalność
- Kody rabatowe i bony nie mogą zostać wymienione na gotówkę i są niezbywalne, o ile wyraźnie nie określono inaczej.
17. Prawo Właściwe i Spory
-
Prawo właściwe
- Wszystkie transakcje i niniejsze warunki podlegają wyłącznie prawu holenderskiemu.
- Wszystkie transakcje i niniejsze warunki podlegają wyłącznie prawu holenderskiemu.
-
Właściwość sądowa
- Wszelkie spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd w Amsterdamie (Holandia).
- Wszelkie spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd w Amsterdamie (Holandia).
-
Alternatywne metody rozstrzygania sporów
- Jeśli obowiązujące przepisy o ochronie konsumentów lub regulacje UE przewidują pozasądowe metody rozwiązywania sporów (ADR), Kupujący mogą mieć prawo do skorzystania z takich procedur.
18. Zmiany w Warunkach
- Zastrzegamy sobie prawo do modyfikacji lub aktualizacji niniejszych warunków w dowolnym momencie.
- Oficjalna i obowiązująca wersja niniejszych warunków jest w języku angielskim, opublikowana na naszej Stronie internetowej https://mymoissanite.pl.
- Zalecamy Kupującym regularne sprawdzanie Warunków. Złożenie zamówienia po opublikowaniu zmian oznacza akceptację zaktualizowanych Warunków.
Dane Kontaktowe
W razie pytań lub wątpliwości dotyczących niniejszych Warunków prosimy o kontakt:
- E-mail: [email protected]
- Adres: Mandelaplein 1, Almere, Holandia
Składając zamówienie w My Moissanite, potwierdzasz, że zapoznałeś się z niniejszymi Warunkami, zrozumiałeś je i zgadzasz się na ich treść.